fbpx

Kada će se konačno definisati stručne spreme II?

Update 28.09.2010.: Predlog okvira kvalifikacija na srpskom jeziku

Update 29.06.2011.: Savet: Nemojte prelaziti sa strukovnih na akademske studije!

Update 23. juli 2011.: Zaštitnik građana: Ministarstvo prosvete obavešteno o problemima sa neusaglašenošću stručnih sprema

Prethodni tekst na temu definisanja struče spreme doživeo je veliko interesovanje (preko 400 komentara), obzirom da se zasnivao na predlogu definisanja okvira kvalifikacija Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje (NSVO) iz maja 2009. g. NSVO je 23.04.2010. g. izašao sa novim predlogom okvira kvalifikacija koji predtavlja verovatne izmene okvira kvalifikacija u odnosu na predložene izmene Zakona o visokom obrazovanju.

Praktično, jedina vidljiva izmena predloga okvira kvalifikacija u odnosu na prošlogodišnji predlog NSVO jeste uvođenje strukovne master diplome (dve godine specijalističkih strukovnih studija).

Na ovaj način postaje još jasnije da ako se završavaju osnovne strukovne studije, nije potrebno prebacivati se na akademske studije da bi se dobila titula mater, već će se moći ići do titule strukovnog mastera u onim institucijama koje imaju akreditovan (koje će imati) ovaj sistem studija. Najpametnije je sačekati dok se ne pojave željene studije koje će se veoma verovatno veoma brzo akreditovati nakon usvajanja nove verzije Zakona.

Veoma je bitno napomenuti da prethodno dobijena kvalifikacija diplomiranog inženjera ne mora da se prebacuje u titulu master, sem u slučaju ako osoba ne želi da upiše doktorske studije.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.1/10 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 3 votes)
Kada će se konačno definisati stručne spreme II?, 9.1 out of 10 based on 11 ratings

Povoljno!

Digitalni Pre-Marketing

Naručite knjigu "[Digitalni] Pre-marketing"!

Digitalni Pre-Marketing objašnjava potrebne preduslove za rešavanje problema koji vas sprečavaju da dođete do značajno boljih marketing i PR rezultata na internetu.

Naručite klasičnu ili e-book verziju knjige .>>

Tagovi: 

Autor teksta: Dragan Varagić, 07/05/2010, RSS

1,240 odgovora na Kada će se konačno definisati stručne spreme II?

  1. NP says:

    @trut
    sa cim je izjednacen novi dipl. ing?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. tibo says:

    Link sa plastičnim obrazloženjem:
    https://www.draganvaragic.com/wp-content/uploads/2010/02/pokrajinski-sekretarijat-za-obrazovanje-vii.jpg
    Našao sam ga na ovom sajtu i izvinjavam se ako je već viđen.
    U pitanju je zvanični dokument pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.
    Čini mi se da sasvim lepo daje odgovor na gornju raspravu oko stepena stručne spreme. I potvrđuje da zlonamerne dezinformacije oko spec.strukovnih studija i VI-2 stepena ne stoje.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Železnicar says:

    Poštovana gospodo,
    vidim da se ovde zakuvalo oko stručnih sprema.

    Zvanicno umacenje kadrovske službe sa železnice (možete proveriti):

    – lice koje je završilo četvorogodišnje akademske studije (Bolonja), ekvivalentno je VI-2 sss.

    – lice koje je završilo trogodišnje akademske studije,bilo po Zakonu o Univezitetu iz 2002.god. ili po Bolonjskom, ekvivalentno VI sss.

    – lice koje je zavrslo trogodišnje strukovne studije ili visu skolu u trajanju od tri godine, ekvivalentno je VI sss.

    – lice koje je zavrsilo trogodišnje strukovne studije + spec.strukovne, ekvivalentno je VI-2 sss ( u slucaju priznavanja odnosno potrebe bice priznate spec.strukovne studije i dobice se odgovarajuci koeficijent za radno mesto).

    – lice koje je završilo fakultet u trajanju od cetri-pet godina PRE donosenja (Bolonjskog) Zakona o visokom obrazovanju 2005.god. ekvivalentno je VII sss.

    -lice koje je zavrsilo master studije, ekvivalentno je VII sss.

    -lice koje je zavrsilo master studije+spec.akademske studije ekvivalentno je VII-2 (Mr).

    -lice koje je zavrsilo doktorske studije ekvivalentno je VIII sss.

    Pozdrav.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Zainteresovani posmatrac says:

    Providno, providno…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Đole says:

    Ne mogu da verujem! Pa zar OPET?!? Isti lik, drugi alijas. Nema mu pomoći!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. tibo says:

    Trut iz voza bi da nas voza ili misli da nas voza.
    Izgleda neki vrlo iskompleksirani lik…uzgred beznadežan…

    Lep pozdrav.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Dragan Milic says:

    Ne znam zasto je logicno da se studij u trajanju od 3 godine ne prikvata kao dipl.ing. zvanje i da ljudi to moraju prihvatiti.

    U Sloveniji npr. svi programi u trajanju od 3 godine su dipl.ing.

    http://www.feri.uni-mb.si/podrocje.aspx?id=251

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. namis says:

    Ljudi ovo je moje zadnje uključenje u ovu diskusiju. Zakon je donešen u skupštini Srbije 29.06.2010.g. i zove se Zakon o izmenama i dopunama zakona o visokom obrazovanju. Može se videti na sajtu skupštine i peuzeti. Ovaj zakon precizno reguliše kako se stručne spreme po strarom zakonu izjednačavaju sa novim stručnim i akademskim zvanjima. Specijalističke strukovne studije spadaju u VI-2 stepen, logično jer će stukovni master kada se uvede biti VII-1 stepen. Tačno je da su spec.strukovne na višem nivou od osnovnih akademskih u trajanju od 4 g. ( novi diplomirani I stepena). Novi diplomirani će svskako imati dodatak u zvanju” I stepena” tako da se odmah da uočiti razlika od diplomiranih po starom. Tačno je da će na svim radnim mestima spec.strukovne imati prolaznost i biti ravnopravne sa masterom, što se za nove diplomirane ne može reći. Takođe u velikom broju slučajeva poslodavac će tražiti visoko obrazovanje I ili II stepena tako da će svi visokoškolci moći da konkurišu. Naravno ne zaboravite veoma važan faktor godine radnog iskustva u struci, što je poslodavcu mnogo puta važnije nego da li si završio I ili II stepen.
    POZDRAV !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Đole says:

    @Namis:

    Slažem se sa tobom sve do rečenice:

    “Specijalističke strukovne studije spadaju u VI-2 stepen, logično jer će stukovni master kada se uvede biti VII-1 stepen.”

    Gde si ovo našao u Zakonu?

    Evo link:

    http://www.parlament.gov.rs/content/lat/akta/akta_detalji.asp?Id=932&t=Z

    Nađi i copy-> paste-uj tu rečenicu iz Zakona ovde iz koje se, kako kažeš, jasno vidi da su spec. strukovne studije VI-2 nivo.

    Da se razumemo:

    100% se slažem sa konstatacijom da je poslodavcu mnogo više stalo do znanja i iskustva nego do stepena obrazovanja, ali raznorazna laička tumačenja Zakona zaista nikome ne pomažu i samo unose još veću konfuziju.

    Dakle, nema tu “logično je”, “trebalo bi”, “najpravednije je” i sličnih pretpostavki, jer isto tako je “logično” da akademske studije u trajanju od 4 godine budu istog stepena kao i specijalističke strukovne (koje isto traju 4 godine), ali, eto, nisu se tako dogovorili i nisu istog stepena.

    Ono što zakon ZAISTA precizno i nedvosmisleno kaže, u vezi sa specijalističkim strukovnim studijama, je sledeće:

    1) Da su u pitanju studije II stepena;

    2) Da je prema važećem NOK sve što spada u II stepen (ciklus) = starom VII stepenu.

    I to je to! Nema nagađanja i pogađanja. Kristalno jasno iz teksta i sa slike. Dok se to ne promeni (ako se već nije promenilo a da mi to ne znamo), ovako je.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Železnicar says:

    namis, apsolutno si u pravu, kod nas je doneto, na zeleznici, da spec. strukovne pripadaju VI-2 sss, sve se može proveriti.

    Đole, nisi u pravu, da je usvojen strukovni master, koji bi to stepen strucne spreme bio po starom ?

    Đole i svi ostali, zasto vas toliko pogađa to sto su spec. strukovne studije izjednacene sa VI-2 SSS ?

    Pa ima zaista i logike, spec. struk. studije VI-2, JER DA POSTOJI STRUKOVNI MASTER ON BI BIO IZJEDNACEN SA VII-1, a master je veca titula od strukovnog specijaliste.

    Kažite mi koja je prva titula ispod mastera i kom stepenu pripada po starom NOK, ako strukovnom masteru pripada VII-1 po starom NOK(predpostavka), kom stepenu pripadaju spec. struk. studije po starom NOK?

    Prema tome VI-2 SSS ekvivalentan je spec.strukovnim studijama.

    Pozdrav.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. NP says:

    koji stepen str spreme je dipl???

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Đole says:

    Samo da prvo nešto raščistimo:
    Mene uopšte “ne pogađa” priča na temu koji je stepen strukovni specijalista. Pre će biti da pogađa nekoga od vas.

    Za posao koji ja radim Microsoft i Cisco sertifikati mi mnogo više znače (a i vrede više i bilo kojoj ozbiljnijoj domaćoj ili stranoj firmi nego li nekakav “.rs master” ili “.rs strukovni specijalista”). 😉

    Ja sam strukovne specijalističke studije upisao (i završio) zbog produbljivanja znanja u struci, a ne da bih se osećao “nadmoćnijim” u odnosu na nekoga (čitaj: lečio komplekse).

    A što se odgovora na pitanje tiče, ja ću ponoviti po ko-zna-koji put:

    Pogledajte sliku važećeg Nacionalnog Okvira Kvalifikacija! Prema toj slici, spec. strukovne su II stepen, u istoj ravni sa Master studijama. Kraj priče.

    Na sličnu stvar ukazuje i ovaj dokument:

    https://www.draganvaragic.com/wp-content/uploads/2010/02/pokrajinski-sekretarijat-za-obrazovanje-vii.jpg

    A ovo “da je uveden strukovni master, onda bi…” se ne može koristiti kao argument, zato što strukovnog mastera nema, a da ulazim u to “šta bi bilo kad’ bi bilo” zaista nemam nameru.

    Ne isključujem ja mogućnost da grešim, ali niko od vas koji pričate o nekakvoj ekvivalenciji sa VI-2 mi nije ponudio valjan kontra-argument, već samo nekakva lična viđenja celokupne situacije.

    Pozdrav!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. tibo says:

    link:
    http://www.kreni.com/blogosfera/44716/specijalisticke-studije-zvanicno-u-rangu-vii-stepena-strucne-spreme.htm

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. "Strukovni PhD" says:

    Strukovnih mastera nema, vec sam rekao, zbog visokobrazovne obrazovne strukture Parlamenta RS, koja je pretpostavljam preko 95% iz “garde” starih diplomaca. Pa oni su sebi i “prikacili” izjednacavanje sa masterom, sto po meni nema blage veze, magistre unakazili i shortirali put ka doktoratu. Jos sada da se uvede i strukovni master, to nikako, nikako, sta je to…? Nemojte gospodo pokusati da malo inovirate obrazovni sistem i uvedete u svetu priznati MBA. Sve ovo novo sto se studira, ma to nema veze… Kada smo mi bili, to su bili fakulteti i studiranje, a ovo sada nema veze… A jos nase srednje usmerene “Suvarke”, pa to je bilo za primer. To sto smo se skolovali potpuno besplatno na trosku drzave, sa nezamislivim privilegijama i dr.stvarima, to je bilo samo za nas, i posle nas niko… Pa nas 125 je komotno (ili tesno) resilo da bude tako. Sa 4 stare godine isto kao master, ovi novi cetvorogodisnjaci, ma gde to, oni nista ne znaju, samo se stancuju i dobijaju diplome… Ej, ma svaka nasa jedna vredi za jednu i po, ako ne i vise…
    Muka mi je, bre, vise od ovih prica koje nazalost kroje nasu realnost ! MUKA !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. tibo says:

    Mišljenje NSZ, link:
    http://novistrucninazivi.blogspot.com/

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  16. "Strukovni PhD" says:

    Mogao je Varagic to da okaci ovde !!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. tibo says:

    Ne čini neku razliku, ko je i kad šta okačio.
    Bitna je suština…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  18. agenda agenda says:

    A sustina je ovo:
    http://www.kapk.org/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=48

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  19. Postovani gospodine Varagicu,

    I posle donosenja dopuna i izmena zakona o visokom obrazovanju,
    fakulteti se ponasaju na stari nacin.Jednostavno receno,pokusavaju da usicare bar
    jos jednu godinu skolarine,zbog cega sam zaprepascen.
    Zavrsio sam I stepen osnovnih akademskih studija po starom zakonu,te na osnovu izmena zakona
    iz cl 127 Zakona,moje zvanje i prava suizjednacena sa zvanjem iz clana 95 stav 1.
    Na osnovu toga imam pravo direktnog upisa na master studije od 120 ESPB.
    Smatram da je nezakonito da neko trazi da upisem ponovo trecu godinu.
    Da li je moguce da fakulteti mogu da ne postuju zakon?
    Naravno,pitanje glasi,sta mi je ciniti?
    Unapred hvala.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  20. Zmaj says:

    Ljudi, razumite jedno, VII/1= MASTER i nista vise !

    Vise skole ili Visoke trogodisnje strukovne skole mogu samo da daju zajedno sa spec.struk.studijama VI/2 i nista vise, pa makar spec.stru. studije trajale i dve godine.

    Koliko ja ovde vidim, neko pokusava uporno i bez potpore da lobira za strukovnog mastera.
    Aman’, to nikad nece da se usvoji, i nemojte biti u zabludi, bez obzira sto vas u tome podrzava jedan Dr/PhD jer i on zna da je to nemoguce.

    Znanje je bitno kao i stepen strucne spreme, jedno bez drugoga ne funkcionise.

    Aj’ zdravo !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. Đole says:

    “Vise skole ce ostati uvek “Vise”, tako da nije realno da se specijalisticke strukovne studije po Bolonji (pa i spec. studije trajale i dve godine), izjednacavaju sa nekadasnjim VII.

    To nikada nije bilo niti ce biti.”

    Trut, 14.6.2010
    *************

    “Ljudi, razumite jedno, VII/1= MASTER i nista vise !

    Vise skole ili Visoke trogodisnje strukovne skole mogu samo da daju zajedno sa spec.struk.studijama VI/2 i nista vise, pa makar spec.stru. studije trajale i dve godine.
    …”

    Zmaj, 14.7.2010.
    *************

    Kolika li je verovatnoća da je “Trut = Zmaj”?

    Izgleda da “im” (odnosno “mu”) je baš mnooogo stalo da specijalističke strukovne budu izjednačene sa starim VI-2.

    Ah, da, zamalo da zaboravim. Moja firma, kao i još dve druge u kojima rade neki moji prijatelji, strukovne specijaliste tretira isto kao i Mastere, odnosno isto kao i ljude koji su završavali fakultete prema pravilima koja su važila pre dolaska “Bolonje”.

    Dakle, sve što pojedinci ovde naklapaju u vezi sa “izjednačevanjem sa VI-2” je, barem prema mojim saznanjima, prazna priča.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  22. Ako imate zavrsene trogodisnje akademske studije i bodovanu listu predmeta koja u zbiru ima 180 ECTS bodova, trebalo bi da mozete da se upisete na cetvrtu godinu studija na istom fakultetu.

    Ako zelite upis na neki drugi fakultet (ili razliciti program na istom fakultetu), u zavisnosti od razlike programa izmedju onoga sto ste vi zavrsili i onoga sto zelite da upisete, fakultet ima pravo da oceni koji su to predmeti koje bi trebalo da polazete kao razliku u odnosu na program studija koje zelite da nastavite. Ako je taj broj predmeta koji je razlika veoma veliki (npr. veci od 15 predmeta), fakultet moze da ustanovi da morate da pohadjate prethodnu godinu, ali bi bilo bolje da ste upisani na cetvrtu godinu, pa da pored postojecih predmeta polazete i tih 15 predmeta – u osnovi je isto.

    Niste napisali koji ste fakultet zavrsili i sta hocete da upisete, jer i to je veoma vazno – ako ste bili npr. na elektronskom fakultetu, a hocete da upisete cetvrtu godinu prava ili ekonomije – razlika između predmeta je ogromna. Ne mozete misliti da ako ste zavrsili neke studije sa 180 bodova, da mozete po automatizmu da upisete neke potpuno drugacije studije na cetvrtu godinu, jer vam predmeti između tih studijskih programa nisu usaglaseni.

    Npr. FTN, Novi Sad i Viser.edu.rs je napravio sporazum po kojem su izbodovane sve razlike predmeta po razlicitim nivoima studija, i tacno se zna kolika je razlika predmeta koja treba da se polaze u odnosu na to sta student zeli da nastavi na FTN-u posle trece godine strukovnih studija. Usaglasavanje programa mora da postoji, i za trogodisnje akademske studije.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  23. NP says:

    @ za sve
    master nije VII1 nego dipl je VII1 4 god akademskih studija su svugde VII1

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  24. NP says:

    pitanje za sve
    Da li je neki stari dipl. dobio master diplomu bez odbrane master teze. Odgovor znate i sami.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  25. Voja says:

    @NP

    Moj drugar je na Fizickom fakultetu u Beogradu zavrsio stari cetvorogodisnji program i stekao zvanje profesor fizike i osnova tehnike za osnovnu skolu.

    Podneo je pismeni zahtev i dobio ODLUKU kojom mu se utvrdjuje da ranije steceni strucni naziv odgovara strucnom nazivu diplomirani profesor fizike i osnova tehnike za osnovnu skolu – master.

    Nije radio nikakav master rad, samo je platio jos 4.000 dinara. U odluci se pozivaju na odluke NNV-a fizickog fakulteta, i stavove KONUS-a povodom autenticnog tumacenja odredbe zakona o visokom obrazovanju.

    E sad, nije bas ni dobio master diplomu, ali i ovaj papir znaci dosta. Mislim da jos nije pokusao da sa njim upise VII-2 stepen u radnu knjizicu ili kako to vec ide.

    Koliko mi je poznato, ovo je moguce samo na nekim fakultetima, iako je tumacenje zakona obavezujuce za sve, uglavnom prevlada odluka NNV-a. Npr. na FPN-u je ovo uverenje nemoguce dobiti jer su oni sami tako odlucili. Mislim da je ovo protivzakonito, ali ih jos niko nazalost nije tuzio.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. NP says:

    @ Voja
    Znaci nema MASTER DIPLOMU

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  27. Slacica says:

    Pozdrav!
    Zavrsila sam visoku poslovnu skolu,imam zvanje strukovni ekonomista,iz oblasti finansije,racunovodstvo i bankarstvo pa me interesuje na koji fakultet se mogu prebaciti da bi dobila VII stepen?
    Hvala unapred!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  28. NP says:

    bilo koji, samo krenes od pocetka 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  29. Slavica says:

    Nisam se bas obradovala!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  30. Slavica says:

    Jel postoji mogucnost priznavanja strukovne skole uz polaganje odredjene razlike i nastavak na fakultetu?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  31. Đole says:

    @Slavica:

    Koliko ja znam, sve zavisi od fakulteta na koji želite da se prebacite. U najvećem broju slučajeva, studenti (ili oni koji su završili) strukovnih studija bivaju primljeni na treću godinu akademskih, ili eventualno četvrtu uz polaganje većeg broja ispita (što mu, obrni-okreni, na kraju dođe na isto).

    Najsigurnije je da pozovete instituciju na koju želite da se prebacite, i tamo se informišete.

    Pozdrav!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  32. Milan says:

    http://www.kapk.org/images/stories/vrste_institucija.gif

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  33. Milan says:

    http://nsvo.etf.rs/

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  34. Milan says:

    izmene i dopune liste stručnih, akademskih i naučnih naziva sa naznakom zvanja odgovarajućeg stepena studija: http://217.26.67.168/uploads/2/2/2211017/Lista_zvanja_30.03.2007..pdf Sve lepo pise samo treba procitati.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  35. tibo says:

    NOK ne pravi paralelu sa starim sistemom, koji poznaje VI i VII stepen stručne spreme.
    Individualno je tumačenje kako su spec.struk.studije VI-2.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  36. Železnicar says:

    Specijalisticke strukovne studije su kod nas ,na zeleznici, VI/2 (180+60 espb), verujem da je i u ostalim drzavnim ili javnim preduzecima isto tako.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  37. Đole says:

    Kod mene nisu. Ovde je do skoro važilo pravilo po kojem se stručna sprema određivana brojem godina studija. Tako je bilo u periodu od 2004. do pre cca. godinu dana, kada je sve u vezi sa visokim obrazovanjem i stručnom spremom “lebdelo” (ni na nebu, ni na zemlji) i bilo loše definisano. Tako su svi koji su studirali 4 i više godina bili tretirani kao fakultetski obrazovani. U neku ruku, gledajući tadašnji NOK, ovo je i bilo uredu.

    Danas je blago modifikovano, tako da sada, izgleda, opet gledaju NOK, te sve što potpada pod II ciklus (odnosno II stepen visokog obrazovanja) je tumačeno kao stari VII (fakultetski) stepen.

    Međutim, ono što je najvažnije je da sve te nijanse imaju minimalan, ili gotovo nikakav uticaj na visinu plate zaposlenih. Jedino gde je razlika iole vidljiva je mogućnost napredovanja (ali i to opet nije toliko do realnih zahteva, koliko je do puke forme, davno određene politikom firme).

    Svi kandidati ionako bivaju testirani, i iznenadili bi ste se koliko samo “nelogičnosti” je bivalo na konkursima. Pod “nelogičnosti” podrazumevam da pojedinci znaju (pokažu na testovima) mnogo manje znanja od nekoga sa nižom stručnom spremom od njih. S obzirom na to da se ovo događalo više puta, na više konkursa, firma je vrlo “šarena” po pitanju formalnih kvalifikacija zaposlenih, ali svi su nekako na sličnim nivoima znanja i sposobnosti i odlično funkcionišu (što govori i o kvalitetu našeg departmana za ljudske resurse 🙂 ).

    Pozdrav!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  38. tibo says:

    Pozdrav za gornji komentar!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  39. Milan 85 says:

    Jasno je definisano na grafikonu da su specijalističke strukovne studije Spadaju u domen VII. Za direktora u osnovnim i srednjim školama kao i za profesora je potreban II stepen visokog obrazovanja u koje spadaju (diplomske akademske studije, specijalističke akademske i specijalističke strukovne). Samo na železnici su specijalističke strukovne studije VI/2.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  40. Ninoslav says:

    Nema nama bolonje dok nam u skupštini zakone kroje stari diplomci koji obrazovni sistem još uvek posmatraju kao skalu na kojoj je jedna diploma neminovno iznad druge a ne kao dva paralelna obrazovna sistema (primenjene i akademske studije)! Nije stvar u usaglašavanju i izjednačavanju diploma već u razvoju obrazovnog sistema. Sa ovakvim stavom primenjene studije nikada neće biti na svetskom nivou. Ovoj zemlji treba više visoko obrazovanih ljudi a manje filozofa koji podvlače crtu!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  41. Železnicar says:

    Da li neko zna kako se rangiraju spec. struk. studije u drugim javnim preduzecima?

    Kod nas su spec. struk. studije (180+60) VI/2, DOBILI SMO ZVANICNO TUMACENJE IZ MINISTARSTVA PROSVETE.
    Pravnik nam je protumacio Zakon o visokom obrayovanju i kaze, “prosto”, da su strukovne studije dignute lestvicu vise i sve ostaje kao ranije- stepen strucne spreme

    trogodisnje strukovne studije = VI-1
    trogodisnje strukovne + spec. struk. studije = VI-2

    Poydrav.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  42. Milan 85 says:

    NOVI STRUČNI NAZIVI I TRŽIŠTE RADA !
    Dobar dan, svete. Dakle, idete na studije. Ili ste ih već završili? E pa ako ste stigli do tržišta rada onda znate šta su muke.
    Naime, na naše “fakultete” uselila se “Bolonja”. Rekli su nam manje više svima: “Nema više viših škola!?!”
    Ali! Uvek stoji ono ali što devojci sreću kvari.
    Nacionalna služba za zapošljavanje ne misli tako.
    Stepen VI2 imaju svi oni koji su završili po šest semestra (tri godine (180 bodova)) na Osnovnim akademskim studijama i na Osnovnim Strukovnim studijama.
    Stepen VII1 imaju svi koji su završili po Osam semestra (četri godine (240bodova)) i tu spadaju osnovne akademske studije , svi oni koji imaju do 300 bodova tj. Diplomske akademske studije – Master, Specijalističke Akademske studije i Specijalističke Strukovne studije. Visoko obrazovanje
    Svako ko je završio visoko četvorogodišnje visoko obrazovanje ima stepen VII1.
    Železnica treba da se obrati nacionalnoj službi za zapošlavanje za nacionalni okvir kvalifikacija, a ne na svoju ruku da određuje kvalifikacije.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  43. Marko says:

    Milan 85 je u pravu….bas tako nacionalne sluzbe za zapopsljavanje rangiraju diplome, i to jos od prosle godine….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  44. Železnicar says:

    Ranije je bilo:

    Visa skola 2 god. VI
    Visa skola 2,5 god. VI-1
    Visa skola 2,5 god. + spec. VI-2

    Sada Vise skole traju tri god. , a to znaci da imaju VI-1 i kada dodate specijalizaciju strukovnu to vam je VI-2.

    Tako barem pise u NOK-u .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  45. Đole says:

    @Železničar:

    Ne piše to u važećem u NOK! To je Vaše proizvoljno tumačenje i ovo što ste napisali je čista dezinformacija.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  46. Železnicar says:

    Mislim na star NOK, a novi NOK nece se bitno razlikovati.

    Mene interesuje kao i vas sta su specijalisticke strukovne studije, SIGURNO NISU VII-1 !?

    Kod nas spec struk. studije (180+60 espb) = VI-2.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  47. Đole says:

    Ja i gledam “novi NOK”, odnosno važeći NOK. On je na ovom linku, u okviru prezentacije ili zasebnog dokumenta:

    http://nsvo.etf.rs/

    Čak i ako se gleda prethodni NOK (na 15. slajdu prezentacije), vidi se da 3 godine studiranja u koloni “viša škola” udara “u plafon” horizontalne kategorije VI-2. Iz ovoga sledi da je sve preko ovoga u domenu sedmog stepena.

    Na 13. i 14. slajdu iste prezentacije se može videti važeći NOK i tu je i više nego očigledno da su specijalističke strukovne studije u domenu SEDMOG stepena. Gledajući sliku, ovo je jednostavno neosporno i ne može se drugačije tumačiti. Mislim, ne znam šta više da kažem. Ko ne želi da vidi, neće videti taman da gleda do sudnjega dana. Iz tabele, ovakve kakva je, se to vidi.

    A možda je i ta tabela loše ili pogrešno nacrtana. Još samo takvo tumačenje nismo čuli… :roll_eyes

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  48. Železnicar says:

    Pa VI-2 zalazi samo delimicno u sedmi stepen kako si rekao. Tako i ove strukovne studije delimicno zalaze u II stepen.

    Pa iz tog razloga mislim da nisu VII sss vec VI.

    Tako svi tumace.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  49. Đole says:

    E, aj da razjasnimo neke stvari da bismo se lakše razumeli u daljoj diskusiji:

    Šta znači “samo delimično zalazi u VII stepen”? Ja to nisam napisao, pa me interesuje odakle ti tako nešto.

    *Dve činjenice:*

    1) Ako nešto “delimično zalazi u VII stepen”, onda su to četvorogodišnje osnovne akademske studije, jer one POČINJU U VI i ULAZE U DOMEN VII (pogledati 13. slajd prezentacije sa linka koji sam dao u prethodnom komentaru).

    2) Sa druge strane, specijalističke strukovne POČINJU U VII i TU SE I ZAVRŠAVAJU (pogledati 13. ili 14. slajd).

    Ovo, dakle, NIJE samo moje mišljenje, već se ovo NEDVOSMISLENO da pročitati iz tabele.

    Pravna služba firme u kojoj radim (a firma je prilično velika i ozbiljna) isto ovako tumači NOK.

    Pokrajinski Sekretarijat Za Obrazovanje ovako tumači NOK
    ( https://www.draganvaragic.com/wp-content/uploads/2010/02/pokrajinski-sekretarijat-za-obrazovanje-vii.jpg )

    Zbog svega ovoga ja smatram da jesu ekvivalentne starom VII-1, a ne VI-2 nivou.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  50. Đole says:

    Zaboravih malopre da dodam i ovo – Zakon o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima.

    Na donjem linku pogledati ČLAN 6. ZAKONA. Mislim da ovo prilično stavlja tačku na polemiku…

    http://sr.wikisource.org/sr-el/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%BE_%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%B8_%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0_%D0%BE_%D0%B4%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BC_%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BC%D0%B0

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Komentari su zatvoreni.